Zaloguj się
Blog na Matlab.pl
Forum polskich użytkowników

UŻYTKOWNICY GRUPY PROFIL Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości FAQ

Napisz nowy temat     Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat

GUI do modelu
Forum MATLAB Strona Główna-> Simulink
Post Wysłany: 9 Sierpnia 2017, Sro 2:06 pm Temat postu: GUI do modelu Odpowiedz z cytatem

AUTOR:
JaBuoniak

Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Witam wszystkich!
Jestem nowy na forum i początkującym użytkownikiem Matlaba, więc proszę o wyrozumiałość i pomoc krok po kroku.

Mam do wykonania GUI do modelu utworzonego w Simulinku. Model steruje urządzeniem zewnętrznym firmy INTECO poprzez RT-CON (Real Time Connection) i RTW (Real Time Workshop).
Producent dostarcza, co prawda, pliki źródłowe, jednak służą one do utworzenia DLL dla Matlaba i nie trafię potrafię użyć ich do rozbudowy o GUI poza Matlabem.

Pozostaje więc stworzenie GUI w ramach Matlaba. Usiłuję skorzystać z narzędzia GUIDE. Znalazłem taką podpowiedź w tym zakresie: https://blogs.mathworks.com/pick/2012/06/01/use-matlab-guis-with-simulink-models/.

Wydaje się, że powinienem skorzystać z S-Funkcji, ale nie potrafię. Nie rozumiem jak przekazywać i odbierać z niej argumenty. Przyjrzałem się przykładowemu rozwiązaniu:
Kod:
open_system([matlabroot,'/toolbox/simulink/simdemos/simgeneral/penddemo']);
Nie rozumiem jednak zależności między ścieżkami doprowadzonymi do bloku s-funkcji, argumentami podanymi w jej okienku właściwości, a zapisem w pliku .m
Kod:
function [sys,x0,str,ts,simStateCompliance] = pendan(t,x,u,flag,RefBlock)

Moją intencją jest wyprowadzenie z modelu kilku obliczonych wartości i wprowadzanie wartości wybranych suwakami z okna interfejsu zamiast pewnych stałych wartości zadanych w modelu.

Chciałbym także móc modyfikować czas eksperymentu, uruchamiać go i przerywać z okna GUI. Eksperyment jest przeprowadzany w trybie external.

Serdecznie proszę o jakiekolwiek wskazówki. A może jest jakieś prostsze rozwiązanie?